Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Diumenge 13 de Juny del 2021

Aprenentatges per projectes basat en jocs digitals (DGBL)

, , , ,
Aprenentatges per projectes basat en jocs digitals  (DGBL)

Professor: Joaquim Fonoll
Durada: 30 hores
CODI.REC 0340651

Presentació

Els jocs digitals son un centre d’interès innegable pels nostres infants i joves

També uns estudis universitaris una professió,  una industria, que capitalitza inversions superiors a les produccions cinematogràfiques.

El jocs digitals estan conceptualitzats per a molts estudiosos com el gènere  narratiu propi del s xxi.  A diferencia dels models anteriors,  són  narracions que es caracteritzen per a tenir un final obert que s’elabora en interacció entre l’autor i el jugador o lector durant el joc

Els jocs digitals tenen moltes qualitats que s’acomoden a les teories del desenvolupament cognitiu i el repte de  dissenyar-los es pot emmarcar dins la pedagogia constructivista

La DGBL,  Digital Game Based Learning, es una proposta pedagògica  que organitza els aprenentatges al voltant dels jocs digitals i tots els components implicats. Els elements narratius i documentals, la  creació gràfica i musical, el disseny y la programació computacional, així com les  matemàtiques, la física i altres ciències afins, la teoria del joc, l’ètica, les estratègies d’ autoaprenentatge i molts altres aspectes socioculturals vinculats

La formació que proposem consta de 3 mòduls on anirem construint un joc, per entendre els components tècnics implicats,  alhora que coneixerem experiències educatives i veurem com aplicar-les a la nostra realitat educativa.

Objectius

  1. Analitzar l’ús i elaboració de jocs digitals com un recurs didàctic
  2. Iniciares en les tecnologies implicades en la elaboració d’un joc d’ordinador
  3. Conèixer experiències i fonts documentals de la DGBL

Continguts

Mòdul 1

  • Els videojocs un producte cultural: historia, tipologies, teoria del joc i impacte social
  • Elements d’un joc: narrativa, regles, estructura i jugabilitat.
  • El joc com a recurs o com a projecte a l’aula
  • El treball per projectes: fases, rols, instruments
  • Planificació d’un joc digital: guio, grafisme, programació.

Modul 2

  • Motors de videojocs (Scrtach, Kodu, AgentCubes, Cospace)
  • Disseny i animació de personatges
  • Escenaris 2D i 3D
  • Música i efectes sonors

Mòdul 3

  • Programar el codi: primers passos, ordres, bucles, variables
  • Moviments dels personatges
  • Esdeveniments, barreres i contactes
  • Preguntes i respostes
  • Temps, punts, vides, pantalles
  • Interaccions de l’usuari: teclat, ratolí, jostick i webcam

Metodologia

Durant el curs anirem veient el diferents component d’un joc, l’interes eduació de treballar-ho  i com s’aborda des de la DGBL

Tot això ho treballarem de manera reflexiva mentre i seguint la metodologia dels projectes mentre elaborem el nostre joc

Skills

Posted on

11 maig, 2021

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies