Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dissabte 26 de Novembre del 2022

Aprendre i conviure: actualització en pràctiques, estratègies i tecnologia

, , , , , ,

Docents   Imma Margaleft  Joquim Fonoll

Introduccio

L’aula és un espai d’aprenentatge que ha d’estar obert al món i als canvis que de manera constant es produeixen a la societat. Les tecnologies digitals són una constant a les vides dels nostres alumnes que hem d’abordar a les aules amb la perspectiva dels beneficis didàctics i metodològics

L’alumnat i les famílies s’ha fet més variada i complexa. Ja no hi ha una uniformitat cultural, familiar, lingüística o religiosa com amb èpoques anteriors. Ara la diversitat és la norma. La gestió d’aquesta complexitat, els nous lideratges socials i les expectatives de les generacions joves també son reptes que hem d’afrontar.

També hi ha hagut canvis en el currículum que ha basculat dels continguts acadèmics cap a les competències i ara s’incorporen els ODS i les Shoft Skills.

Progressivament, prenem consciència que el benestar de l’alumnat i dels docents és clau per un aprenentatge eficaç i autèntic.

Aquest curs està concebut com una caixa d’eines on cadascú tria aquells recursos personals que necessita per abordar la transformació de la seva aula.

Objectius

1. Reflexionar sobre la transformació educativa i els nous reptes dels docents.

2. Conèixer recursos i estratègies per facilitar la transformació de les pràctiques a l’aula

3. Compartir experiències de diversos centres i seleccionar bones pràctiques.

Continguts

Els participants triaran continguts,que funcionan de forma autònoma, fins a completar la càrrega docent.

Àmbit Digital

  • Accessibilitat digital: criteris i eines
  • Com crear un sites de la meva assignatura
  • Competència digital del docent
  • Converteix qualsevol vídeo de la xarxa en classe interactiva
  • Suports digitals per accedir a la comprensió i producció de text escrit

Àmbit de les metodologies

  • Aprenentatge actiu amb eines de gamificació
  • Caixes d’aprenentatge
  • Càlcul per descomposició
  • Escola inclusiva i DUA
  • La cultura dels videojocs a l’aula
  • Rúbriques, checklist i formularis
  • TDAH – concepte i guia pràctica

Àmbit Gestió de l’aula

  • El docent que acompanya però limita
  • Eneagrama: test per trobar el propi eneatipus
  • L’equilibri emocional del docent
  • Líderatge optimista de l’aula
  • Treball cooperatiu

 

Skills

Posted on

14 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies