Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 28 de Març del 2024

Ponent  Joaquim Fonoll –
Dia 16 de maig 2022  a les 17:30h
Lloc  CRP del Baix Penedès – El Vendrell

  Inscripció prèvia i gratuïta
https://ja.cat/matesmani

Les metodologies globalitzades són propostes per organitzar les activitats de l’aula manera que s’apropin  a la vida  quotidiana i als interessos dels nois i noies. Són una alternativa a la forma tradicional d’organitzar les classes on  les assignatures s’estructuren segons la lògica acadèmica dels coneixements, reduint el seu interès a l’àmbit escolar.

L’enfoc globalitzat ens acosta a la vida real on les situacions no estan separats per nivells ni assignatures i per resoldre els conflictes cal aplicar habilitats i coneixements d’àmbits diversos.

És la situació qui dona sentit a l’activitat i no una lògica acadèmica.  L’objectiu és que l’alumnat es trobi implicat amb el que passa dins l’aula. Que els aprenentatges siguin més significatius per  aconseguir així l’interès, la participació i el compromís de l’alumnat amb l’aprenentatge.

És bo tenir un coneixement precís  d’aquestes metodologies,  per emprar-les de forma específica quan ho creiem convenient.

No és el mateix el treball per projectes, les capses d’aprenentatge, els centres d’interès o la gamificació per exemple. Cada una d’aquestes metodologies té unes característiques pròpies, posa l’accent en diferents habilitats i competències i requereix intervencions específiques per part del professorat

En aquesta xerrada revisarem,  amb una mirada  crítica,  la pràctica d’aquestes metodologies buscant de trobar respostes a algunes preguntes essencials

 

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies