Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimarts 11 de Desembre del 2018

Les matemàtiques són com una pedra a la sabata per a molts estudiants; és un tràngols que molts nens i nenes comencen a patir a la primària i no se’n desfan fins el batxillerat o la universitat. A falta d’una enquesta rigorosa de l’IDESCAT, no és aventurat assegurar que a molts estudiants no els agraden les mates. Però, perquè tenen aquesta mala fama? La resposta és que “ni ho entenen ells ni ho entenen els mestres”, sentencia Pedro Ramos. És un matemàtic i professor de la Universidad de Alcalá, no només en aquesta disciplina científica, sinó també en la Diplomatura de Magisteri de Primària i en el Màster de Formació del Professorat.

“Ensenyar bé als mestres és gairebé tant important com ensenyar els alumnes”, considera Ramos, que va començar a donar classes a futurs mestres el 2010, feina que compagina amb l’elaboració d’un blog, Más Ideas Menos Cuentas, en el que reflexiona sobre la docència de les matemàtiques i proporciona exemples d’exàmens i consells per a la docència. Des de la frescor i l’humor que tant sovint semblen característiques antagòniques a les d’un professor de matemàtiques, Ramos reflexiona sobre com ensenyar a multiplicar o baixar de l’abstracció numèrica les derivades o equacions.

Llegiu-ne més aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies